It is currently Wed 29 Mar 2017, 03:26

Urbexnederland.nl

timetraveling around the world

Helemaal vernieuwd

Laat hier je url achter

Kritiek ontvangen: Ja

Helemaal vernieuwd

Post by termijn » Fri 30 May 2014, 12:20

Ik heb de afgelopen maand helemaal van de grond af aan zelf een wordpress theme gebouwd. Zoals ik zelf het liefst door een website heen blader.. Responsive, clean en gericht op grote foto's zonder popups en onnodig veel kliks. De foto's passen zich zo aan ze altijd helemaal in het browser venster passen.

http://www.vangeloof.com

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Re: Helemaal vernieuwd

Post by chris&marion » Fri 30 May 2014, 18:14

Hmzz.. twee albums geprobeerd. 15H en hoogemeijer..
Ik zie geen foto's maar alleen teksten en open stukken waar de foto's horen.
Wel de banner boven zie ik
Firefox/Mac
Chris
Let there be light so we can capture it..!

https://www.facebook.com/profile.php?id=100003944270553

C: Nikon D800, Nikkor: 14/24F2.8, 24/70F2.8, 70/200F2.8, 50F1.4D, Sigma: 8F3.5FishEye, Manfrotto: 055XPROB/468MGRC2
M: Nikon D800, Nikkor: 24/120F4, 14/24F2.8, 105F2.8 Micro Manfrotto: 055XPROB/327RC2

Kritiek ontvangen: Brand me af

Post by Marjolein » Fri 30 May 2014, 18:40

Ik heb wel een aantal feedback puntjes (niet schrikken, het is goed bedoeld, ik ben dagelijks met dit soort dingen bezig (UX, responsive webdesign, noem maar op), dus ik zie altijd veel :P)

De knoppen links en rechts doen het niet goed, ook krijg je geen feedback wanneer je met je muis erover heen gaat. Een oplossing hiervoor zou een simpele mouse over zijn, en wanneer je links bij de laatste foto bent verdwijnt de < aan de linkerkant. Zelfde geldt voor rechts. Of laat je de foto's doorlopen?

Wanneer je de foto's uit één album bekijkt, en onderaan de pagina bent (bij de laatste foto dus) loopt je pagina eigenlijk dood. Daar zou ik wat aan doen. Bijvoorbeeld aan de zijkant een pijl plaatsen die verschijnt waarop de gebruiker kan klikken en weer helemaal naar boven gaat. (Die knop krijg ik op m'n telefoon wel)
Of suggesties voor andere albums om te bekijken.

En ik mis nog een favicon.
En de foto van de wolken zou ik eruit halen, je hebt veel mooiere urbex foto's om te showen, komt naar mijn mening ook een stuk professioneler over.

Op mijn telefoon werkt het goed.
Alleen is de website erg traag, maar dit kan ook aan mijn internet liggen, of je hebt te groot formaat foto's erop staan, dat weet ik niet. (Oke zo te zien valt dat wel mee, nvm)
Dat is het eerste wat mij opvalt. Hoop dat je er wat aan hebt en mee kunt, want daar is mijn feedback uiteraard voor bedoeld. Verder lekker simpel inderdaad en ik zie mooie foto's voorbij komen. :)
Canon 5D mk II | Canon 500D | 28mm f/1.8| 50mm f/1.8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 55-250mm f/4-5.6 IS II | 100mm f/2.8 Macro | 3LT 'Jack'

Flickr | Flickr | Facebook

Post by termijn » Fri 30 May 2014, 21:42

Bedankt voor jullie reacties. Zelf kijk je over veel dingen heen als je er eenmaal helemaal in zit.
Op firefox/mac bleek er net een afwijkend gedrag te zijn dat ik nu gerepareerd heb.

Verder heb ik een deel van Marjolein haar punten meegenomen. De pijltjes hebben een mouse over effect en onderaan elke pagina staat nu een pijl omhoog. Goede tips!

De knoppen lijken soms wat traag te reageren en soms helemaal niet als er net een transitie bezig is. Wellicht zou extra feedback hier helpen. De foto's lopen gewoon door, dus je kunt oneindig doorklikken.

Een favicon moet ik nog verzinnen inderdaad. De wolkenfoto vind ik er wel leuk tussen eigenlijk, maar ik vervang die foto's zowieso regelmatig.

Ik zie dat voor de voorpagina slider, de volledige resolutie foto's worden gebruikt, van soms 10 MB ;-) Daar ga ik nog wat aan doen natuurlijk, hopelijk maakt dat het geheel al een stuk sneller.

Nogmaals bedankt allebei!

Post by termijn » Fri 30 May 2014, 22:43

Nog een kleine update.. Ik heb een camera favicon gemaakt, dat maakt het net wat meer af. En de slider foto's zijn flink verkleind van 10MB naar 400kb :). Daarmee reageert alles al wat sneller. Ik zie nog wel wat mogelijkheden in de scripts, maar misschien moet het parallax effect in de slider er gewoon uit zoals ik voor mobiele apparaten heb gedaan. De wolkenfoto is vervangen door iets sfeervollers, maar nog steeds een mooie lucht :)

Kritiek ontvangen: Brand me af

Post by Marjolein » Fri 30 May 2014, 22:56

Ah top! Doet gelijk al heel veel inderdaad!

Goed bezig! Gaat inderdaad ook een stuk sneller (en dus fijner) allemaal!
Canon 5D mk II | Canon 500D | 28mm f/1.8| 50mm f/1.8 | 18-55mm f/3.5-5.6 | 55-250mm f/4-5.6 IS II | 100mm f/2.8 Macro | 3LT 'Jack'

Flickr | Flickr | Facebook

Post by 66nicole66 » Fri 30 May 2014, 23:38

Even een reactie van een "noob" die naar je pagina is geklikt: Even wennen aan de beginpagina, je kunt er meerdere kanten op. Lekker vernieuwend voor mij. Verder heb ik even naar het urbex gedeelte gekeken en ik vind het heerlijk strak, niet te veel info, geen toeters en bellen.

Wat me dan wel weer tegen valt is, dat als je doorklikt op een lokatie, het een beetje een zooitje wordt van té grote fotos en teksten waarvan het niet duidelijk is waar ze bij horen. Misschien dat je hier nog mee bezig bent of kunt veranderen.

Verder nog een tip die misschien nu nog makkelijk te realiseren is; hoe meer reportages je on line gaat zetten, hoe onoverzichtelijker het gaat worden en hoe langer de pagina moet laden (?) Hou alsvast rekening met categorieën zoals Industrieel, religieus enzo.
Zó veel is zó prachtig! (als je er goed naar kijkt...)
http://www.ZoomCity.nl

Post by termijn » Sat 31 May 2014, 20:31

Hoi Nicole,

Bedankt voor je reactie.

Ik wil nog niet een verdere opdeling in categorien maken omdat dat makkelijk in te passen is wanneer het te veel wordt. Voor nu geeft dat alleen maar extra indirecties en kliks voordat je bij de foto's bent. Precies waar ik me altijd aan stoor bij veel andere urbex sites.

Wel ben ik nog benieuwd naar wat je precies ziet als je naar een reportage doorklikt. Ik heb daar juist de foto's netjes onder elkaar gezet zonder thumbnails en popups zodat je er meteen doorheen kunt scrollen. Inmiddels kun je kiezen tussen navigatie knoppen of gewoon je scrollwieltje, maar in elk geval scroll je er zo op een natuurlijke manier doorheen zonder dat je naar knopjes of links hoeft te zoeken.

De foto's hebben een formaat zodat er precies 1 foto in je browser scherm past, waarin je hem optimaal kunt bekijken. De foto's staan centraal, dus ik zou niet weten waarom je ze kleiner zou willen. De titels van de foto's staan er onder, dicht bij de foto als het goed is, met redelijk wat spatiering voor de volgende foto.

Wellicht gaat er nog iets mis met de browser die je gebruikt? Met welke browser heb je gekeken?

Post by chris&marion » Sun 01 Jun 2014, 08:52

Op samsung tab 2 firefox zie ik links boven in de banner een ontbrekend plaatje bij de home link
Gallery werkt fijn maar de fotos van de onderwerpen staan strak tegen elkaar aan
Ik zou ereen heel klen beetje ruimte tussen laten
Chris
Let there be light so we can capture it..!

https://www.facebook.com/profile.php?id=100003944270553

C: Nikon D800, Nikkor: 14/24F2.8, 24/70F2.8, 70/200F2.8, 50F1.4D, Sigma: 8F3.5FishEye, Manfrotto: 055XPROB/468MGRC2
M: Nikon D800, Nikkor: 24/120F4, 14/24F2.8, 105F2.8 Micro Manfrotto: 055XPROB/327RC2

Post by termijn » Sun 01 Jun 2014, 11:14

Bedankt voor je opmerkingen Chris, ik had nog niet goed op tablets getest, de ruimte tussen die onderwerpen was wel bedoeld, ik heb het aangepast.

Post by 66nicole66 » Sun 01 Jun 2014, 19:41

De foto's hebben een formaat zodat er precies 1 foto in je browser scherm past, waarin je hem optimaal kunt bekijken. De foto's staan centraal, dus ik zou niet weten waarom je ze kleiner zou willen. De titels van de foto's staan er onder, dicht bij de foto als het goed is, met redelijk wat spatiering voor de volgende foto.

Wellicht gaat er nog iets mis met de browser die je gebruikt? Met welke browser heb je gekeken?

Je geeft zelf eigenlijk al antwoord: ik heb daar juist de foto's netjes onder elkaar gezet zonder thumbnails en popups zodat je er meteen doorheen kunt scrollen. Ik denk dat het dus een verschil van smaak is, het spreekt mij persoonlijk niet zo aan; grote "lappen" met foto's en dan ook nog eens horizontale en verticale opnames door elkaar heen, vind het wat rommelig en over te top, maar....dat vind ik en het is tenslotte JOUW site.

De titels staan niet overal direct onder de foto's, soms in het midden, soms uit het midden. Ik kijk met Firefox.
Zó veel is zó prachtig! (als je er goed naar kijkt...)
http://www.ZoomCity.nl

Post by Carola » Mon 02 Jun 2014, 10:22

Mooie site met mooie foto's! Lekker strak! Een klein puntje van kritiek dat mij opviel. Helemaal onderaan een album kun je nu wel meteen naar boven, maar daar aangekomen niet meteen naar een ander album. Dat vind ik jammer. Dan moet je opnieuw bv. "urbex" kiezen en dan weer scrollen naar het album waar je gebleven bent. Maar verder een hele mooie site! :tl

Post by termijn » Mon 02 Jun 2014, 14:01

Duidelijk inzicht Nicole.. Bedankt voor je uitleg. De positionering van de titels werkte inderdaad niet goed, maar dat is nu opgelost.

Goede tip Carola! Misschien dat het nog wel handig is om daar drie linkjes te zetten: naar de vorige pagina met het overzicht waar je gebleven was, naar het vorige album en naar het volgende album. Daar ga ik nog eens een ontwerpje voor bedenken.

In elk geval allemaal weer bedankt voor jullie behulpzame en leuke reacties!

Post by Pintenman » Tue 10 Jun 2014, 14:56

Erg mooi en fris! :tr

Post by urbanorbi » Sun 22 Jun 2014, 21:44

Prachtige website. De foto's komen goed uit. Mooie locaties overigens!

Post by termijn » Sun 26 Apr 2015, 07:38

Naar aanleiding van onder andere jullie reacties heb ik de foto overzichten toch maar eens een update gegeven. Het is nu meer 1 geheel en ook staande foto's komen beter uit zo. Je kunt nu ook inzoomen door op een foto te klikken.

Een voorbeeld:
http://www.vangeloof.com/chateau-emanuelle/

Return to Urbex Websites