It is currently Wed 29 Mar 2017, 03:27

Urbexnederland.nl

timetraveling around the world

Exploring Villa Noir... Als je van Thrillseeking houdt.

Kritiek ontvangen: Ja

Exploring Villa Noir... Als je van Thrillseeking houdt.

Post by Grunneger Urbexer » Mon 13 Jan 2014, 11:19

Image

Nou... Als je van spanning houdt... vooral deze proberen... ;)

Samen met Allette en Bram aangekomen bij dit prachtige stulpje. Auto verderop geparkeerd en rustig om de villa heengelopen. Aan de achterkant ramen wagenwijd open in de keuken... Bram merkte scherp op dat er een nieuw cilinderslot in de deur zit. Hmmmm hier kan niemand wonen toch? Wat een teringbende, vreselijk... Bram klimt door het raam naar binnen en staat in de meest ranzige keuken die je je maar kunt bedenken... Eens even neuzen... heey redelijk recente opengebroken eieren... een stuk blikvoer houdbaar tot 2015... Hmmmmmm wagen we het erop of niet? Bram zegt... best mar ik ga niet alleen, dus ik hij mezelf naar binnen en we gaan beiden gewapend met statief in de hand op onderzoek uit... Real exploring! Ondertussen houdt Allette buiten de boel in de gaten... We lopen door een hal achter elkaar aan en besluiten eerst de benedenverdieping te verkennen... Een aantal grote kamers vol met kleding en heel veel maar dan ook heel veel en nog meer en nog veel meer en zoveel dat je je niet kan inbeelden glaswerk... potjes en vooral veel (drank) flessen... Alles zit dicht met rolluiken dus het is ook behoorlijk donker... We lopen een kamer in waar een soort kamerscherm staat en daar achter... Een open haard met een boomstam waar 2 splinternieuwe (zo lijkt het) aanstekers op liggen... en een rol wc-papier... We vertrouwen het zaakje niet helemaal (dat deden we al niet maar nu nog minder...) we lopen naar de grote hal met voordeur en een nieuw cilinderslot en zien een nieuw bosje sleutels op een tafeltje in de gang liggen... Bram pakt de sleutels en wil ze gaan proberen op de deur... vlak voordat hij een sleutel in het slot steekt... HEY!!! (in het Frans dan) een brul van boven! We schrikken ons de pleuris en ik zie de sleutels langs mijn hoofd omhoog vliegen en Bram spurt lans me heen en vliegt richting keuken... Ik erachter aan... normaal loop ik niet hard maar de adrenaline giert door mijn lijf en in een beweging zie ik Bram een sprong nemen via de vensterbank naar buiten. Ik volg op de voet en doe hetzelfde... Bram land op beide pootjes en van mij is het meer een soort snoekduik en ik beland plat op mijn snuffert. Allette helpt me overeind en we wandelen in vlotte looppas het terrein af... Aan de overkant van de weg staan we uit te hijgen en zien we een vies zwerverstype achter een raam boven staan... Hij kijkt totdat we vertrekken... Dit was me weer een spannende ervaring... En op naar de volgende...
ImageImage
Take nothing but pictures, Leave nothing but footprints, Kill nothing but time....

Re: Exploring Villa Noir... Als je van Thrillseeking houdt.

Post by cinderella » Mon 13 Jan 2014, 12:02

Duh... je wist toch dat die man nog leefde? haha geweldig verhaal!
Never judge a book by it's cover...

Post by Grunneger Urbexer » Mon 13 Jan 2014, 12:08

Uuuh nee slecht huiswerk gedaan blijkbaar...
ImageImage
Take nothing but pictures, Leave nothing but footprints, Kill nothing but time....

Urbexer or Tourist: Tourist

Post by ger010 » Mon 13 Jan 2014, 12:39

lol eentje om te onthouden :)

Post by cinderella » Mon 13 Jan 2014, 12:47

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt vorig jaar en Annelieke is er afgelopen zomer geweest, die man woont daar al jaren... Verhaal staat hier ergens op het forum, volgens mij zelfs bij de kmz. ... viewtopic.php?f=247&t=6608&p=102277&hilit=Pull+noir#p102277
Last edited by cinderella on Mon 13 Jan 2014, 15:50, edited 1 time in total.

Urbexer or Tourist: Tourist

Post by Mark-M » Mon 13 Jan 2014, 13:20

Bewoond.. A no go dus ;-)
FYI: This is a block of text that can be added to posts you make. There is a 255 character limit.

Post by chris&marion » Mon 13 Jan 2014, 16:59

Nog even wachten en dan mogen de raven komen jongens! :lol:
Het mannetje zal zich nog eens een hardverzakking schrikken van mensen als jullie.. Wat een stunt! HUMOR 10.1 !
Haha.. die Wido, wat had ik daar graag buiten gestaan met m'n camera en dat vastgelegd..! :PP :PP
Chris
Let there be light so we can capture it..!

https://www.facebook.com/profile.php?id=100003944270553

C: Nikon D800, Nikkor: 14/24F2.8, 24/70F2.8, 70/200F2.8, 50F1.4D, Sigma: 8F3.5FishEye, Manfrotto: 055XPROB/468MGRC2
M: Nikon D800, Nikkor: 24/120F4, 14/24F2.8, 105F2.8 Micro Manfrotto: 055XPROB/327RC2

Post by Anya » Tue 14 Jan 2014, 08:47

wat een verhaal.. zie het helemaal voor me..

Post by BertL » Sun 19 Jan 2014, 02:09

de eerste keer dat ik een andere kant van een urbex verhaal lees, had ik willen zien :tr

grt
Bert

Post by c2jo » Tue 21 Jan 2014, 16:30

Hahaha dit zijn pas verhalen, niet toevallig filmpjes gemaakt :p?

Post by urbexgamma » Tue 21 Jan 2014, 16:52

Lijkt er meer op dat een zwerver het huis ze eigen toe geeigend heeft en er zelf een ander slot in gezet heeft.

Post by cinderella » Tue 21 Jan 2014, 20:51

Urbexgamma, de man heeft ooit tegen een urbexer verteld dat hij eigenaar was maar dat de kosten om het te onderhouden teveel waren, of het waar is weet ik natuurlijk niet, maar zover ik weet zit hij er al vanaf het eerste moment dat er een urbexer binnen wilde gaan...

Post by RaymondBreda » Tue 21 Jan 2014, 21:06

Wat een verhaal haha.. leuk om mee te maken maar wel enorm spannend op dat moment!!

Post by des-tini » Tue 08 Apr 2014, 09:40

dat lijkt me nou super eng he!

Post by silvercube » Mon 25 Aug 2014, 11:33

Dat is ons dus ook gebeurd... toen we net naar binnen klommen hoorde we die man aankomen, en voordat we het wisten stonden we aan de andere kant van de weg te kijken hoe hij ons stond te bekijken.. ongelooflijk he? (dit is wel alweer een jaar geleden)

Post by Debora82 » Mon 25 Aug 2014, 13:56

Leuk verhaal! jammer dat je gesnapt werd, ik had geprobeerd om hem om te kopen als hij het toch fin. slecht heb! ;)

Post by Squawk » Tue 04 Aug 2015, 10:57

Haha geniaal verhaal

Post by Vief » Sun 16 Aug 2015, 16:10

Ook bekend onder Chateau Romantique. En och germ, die man was reuze vriendelijk. We hebben er een praatje mee gemaakt en hij was heel duidelijk over zijn prive-terrein. Hij was absoluut niet vies. Nog even een buitenshot gemaakt, handje geschud en verder deze loc en man gewoon met rust laten zou ik zeggen.

Return to Blogs