It is currently Wed 29 Mar 2017, 17:10

Urbexnederland.nl

timetraveling around the world

Super weekend met leuke mensen!

Kritiek ontvangen: Ja

Super weekend met leuke mensen!

Post by Grunneger Urbexer » Tue 18 Dec 2012, 23:54

Het was een weekend van afzien, lekker eten, weinig slaap, stofhappen, asbest snuiven, klimmen, veel kilometers, mooie locaties en vooral samen veel plezier hebben... Wat heb ik vreselijk genoten! Alle spieren in mijn lichaam voel ik en mijn voeten zijn overbelast maar wat was dit een gave Urbextoer!

Zaterdag middag samen met Jan vertrokken vanaf mijn huis naar het regenachtige zuiden om bij Yeremy en zijn vrouw Ilona te logeren. De rit ging sneller dan verwacht en even na zessen waren we in het pittoreske Dongen waar we met open armen ontvangen werden en al snel aan konden schuiven voor de soep met lekker stokbrood en kruidenboter! Heerlijk gegeten, een fles Westerkwartiertje en wat biertjes soldaat gemaakt... Pas tegen 1 uur op bed gegaan terwijl de wekker alweer om 5:15 stond... Dus om 5:15 weer ons bed uitgerold en wat koffie naar binnen gewerkt en rond 6 uur in de auto gestapt op weg naar onze eerste locatie zo'n 2 uur rijden vanaf Brabant, Powerplant IM. Aangekomen in de buurt van de centrale bleek het nog niet zo simpel als dat de TomTom aan gaf want er lag een belangrijke toegangsweg uit dus na wat omrijden en kriskras links en rechts rijden na een 20 minuten ofzo toch aangekomen bij de gigantische koeltoren van deze centrale! Hmmmm.... parkeren... Maar niet voor de deur dus ik ben uitgestapt en Yeremy en Jan hebben mijn auto verderop weggezet. Daarna was het niet zo moeilijk om de koeltoren te betreden... Binnenin gekomen keken we onze ogen uit in dit gigantische bouwwerk! Aardig wat foto's gemaakt en vervolgens bedacht dat we naar de Powerplant zouden gaan. Buiten kwamen we nog een drietal Belgische Urbexers tegen. Yeremy checkte de mogelijke klimroutes en we gingen het grote staal van de brug die over de snelstromende rivier ligt te lijf. Met wat hulp van de beide mannen lukte me het om met tas en statief boven te komen! Vervolgens uit het zicht van de sluisbediende blijven en naar de overkant lopen, daar weer een klim naar beneden en uitkijken voor prikkeldraad en draad met scheermesjes (of wat er op lijkt) na even zoeken hadden we een ingang gevonden en met enige moeite wist ik me naar binnen te wurmen. We keken ook hier weer onze ogen uit naar de enorme stelen constructies, vele trappen, buizen en leidingen! We besloten bovenin te beginnen, wat een klim was dat zeg! Het duurde maar even toen ik een fluitsignaal hoorde van iemand, het bleek ook een Urbexer te zijn die daar met nog 2 anderen was. Even een praatje gemaakt en vervolgens weer verder gegaan en keer op keer verbaast over de enorme ruimtes en machines. Na verloop van tijd kwamen we het clubje wat we eerder ontmoet hadden bij de koeltoren ook weer tegen en daarna nog een paar Fransozen. Na een paar uur rondgewandeld te hebben hielden we het voorlopig voor gezien, inmiddels was het binnen aardig vochtig geworden door de fikse buien die waren gevallen in de uren dat we rond hadden gewandeld. Wat het foto's maken behoorlijk bemoeilijkte. Jan en Yeremy haalden de auto terwijl ik wachtte in de regen... Het was tijd voor wat eten en een sanitaire stop om vervolgens door te rijden naar Trein Remise Monceau. Daar aangekomen vonden we een ingang en fotografeerden binnen enkele treinen terwijl dat al bijna niet meer mogelijk was vanwege het weinige licht wat er was. Blij waren we dan ook dat het nog even droog werd zodat we buiten ook nog wat foto's konden maken! Toen het echt bijna donker werd terug naar de auto gegaan en weer afgereisd richting Dongen. Yeremy heeft de ptatatpan aangeslingerd en we hebben gegeten, daarna hebben Jan en ik afscheid genomen van Yeremy en Ilona en zijn begonnen aan de 2,5 durende terugreis naar het hoge Noorden. Super blij was ik ook met Jan die de hele terugreis gereden heeft zodat mijn voeten rust hadden! Tegen 23:15 waren we weer bij mijn huis, Jan heeft z'n spullen over geladen en ik ben na nog even met mijn vriendin nagepraat te hebben lekker onder de douche gestapt en naar bed gegaan. Ik kan terug kijken op een heerlijk weekend met veel hindernissen maar ik heb ze allemaal overwonnen en ben daar best een beetje trots op en blij mee! Op naar de volgende trip maar weer want deze hobby moet wel blijven!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ImageImage
Take nothing but pictures, Leave nothing but footprints, Kill nothing but time....

Urbexer or Tourist: Tourist

Re: Super weekend met leuke mensen!

Post by ger010 » Wed 19 Dec 2012, 09:36

Leuk verhaal man goed voor jouw!

Kritiek ontvangen: Brand me af

Post by Ferdi015 » Wed 19 Dec 2012, 09:48

Klinkt gezellig. Topdaggie volgens mij.
D7000, Sigma 10-20mm, Sigma 17-70mm, Nikon 50mm, SB600, Manfrotto 055CXPRO3 CF + 496RC2
Website..Flickr..500px..Facebook

Post by Danny » Wed 19 Dec 2012, 20:05

Mooi verslag Wido! Ideaal dat jullie een dag van te voren al naar Brabant vertrokken zijn! :)

Post by Devira » Wed 19 Dec 2012, 20:58

Ik krijg spontaan honger van het eerste gedeelte lezen :lol:
Super om te lezen Wido! :D
Image

Post by jan » Wed 19 Dec 2012, 21:27

was een top weekend, mooi geschreven wido ;)

Urbexer or Tourist: Tourist

Post by roelof » Thu 20 Dec 2012, 08:52

Klinkt als een geweldig gave dag die jullie gehad hebben.
Ook makkelijk dat jullie een dag ervoor al bij yeremy konden blijven slapen :)

Kritiek ontvangen: Brand me af

Post by Gondella » Thu 20 Dec 2012, 21:55

Was zeker voor herhaling vatbaar!
echt super gezellig gehad!
thx!
Rl naam: Yeremy

Post by urn » Fri 21 Dec 2012, 00:01

Image

Grapje hoor Wido.
Ben blij voor je dat het eindelijk eens meezit.
En dat mag gerust wel eens gezegd worden.

Waar was die veer nou? :mrgreen:

Post by Grunneger Urbexer » Fri 21 Dec 2012, 00:08

Ik moest lachen @Urn :D :D :D
ImageImage
Take nothing but pictures, Leave nothing but footprints, Kill nothing but time....

Post by Hans » Mon 24 Dec 2012, 00:11

Kan me voorstellen dat je na zo'n dag bekaf bent. Ben een maand terug bij de powerplant IM geweest. Eerst al 3,5 uur rijden. Dan nog binnen zien te komen en maar klimmen op die trappen maar het is zeker de moeite waard.

Return to Blogs